تمام شدن لنت یک طرف!

تمام شدن لنت ترمز یک طرف

سیستم ترمز در یک وسیله نقلیه از یک سیستم پیچیده هیدرولیک ، مکانیک و اصطکاک تشکیل شده است. در بعضی مواقع ، اگر یک سری لنت ترمز سریعتر از بقیه فرسوده شود ، ممکن است مشکلی پیش بیاید و باعث ساییدگی ناهموار ترمز شود. این مشکل ممکن است به چندین دلیل ممکن رخ دهد که در زیر به آن ها می پردازیم.

۱- خرابی کولیس

سایش ناهموار لنت ترمز معمولاً در نتیجه خرابی کولیس اتفاق می افتد. کولیس ها حاوی پیستونی هستند که با فشار روی لنت های ترمز خودرو را متوقف می کنند. وقتی راننده پدال ترمز را آزاد کرد ، یک مهر و موم داخل کولیس پیستون را از لنت دور می کند. این مهر و موم از لاستیک ساخته شده و در نهایت می تواند توانایی عقب کشیدن را از دست بدهد. این وضعیت به نوبه خود باعث می شود که لنت ها به طور مداوم به یکی از روتورهای ترمز فشار وارد کنند و باعث شود که لنت ترمز به طور قابل توجهی سریعتر از بقیه سایش کند.

۲- شلنگ ترمز

خرابی شلنگ ترمز زمانی اتفاق می افتد که خط ترمز فلزی در اثر ضربه آسیب ببیند یا شلنگ ترمز لاستیکی به دلیل افزایش سن خراب شود. این مشکل می تواند فشاری در سیستم هیدرولیک ایجاد کند که می تواند کولیس پیستون را به سمت بیرون مجبور کند ، لنت ترمز را در امتداد روتور بکشید و باعث شود که لنت با سرعت بیشتری سایش کند.

شلنگ ترمز

۳- لنت های ترمز

تولیدکنندگان لنت ترمز را به مقدار انبوه تولید می کنند و آنها را مرتباً برای عملکرد مناسب قبل از آزاد کردن آزمایش می کنند. حتی با بررسی ، برخی از لنت های معیوب می توانند آن را برای ذخیره قفسه ها بسازند. لنت های معیوب می توانند به سرعت سایش کنند.

لنت های ترمز

4-پین های یه سمت

پین های کشویی پین هایی فلزی هستند که اجازه می دهند کولیس ترمز با چرخ به جلو و عقب بلغزد. وقتی این پین ها خورده می شوند ، کولیس دیگر نمی تواند بلغزد. در نتیجه ، کولیس در یک موقعیت گیر می کند. اگر در موقعیت مناسب قرار بگیرد ، باعث می شود لنت ها با سرعت بیشتری از آن طرف سایش کنند. به طور معمول ، یک برس سیم و مقداری چربی از خوردگی مراقبت می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *